Första inlägget - På väg!

Jag har skaffat blogg, äntligen! Detta är tänkt att vara min resedagbok under mitt utbytesår i Vancouver Kanada. Den är ett försök att hålla er mindre lyckligt lottade uppdaterade om mina äventyr i den vida världen. Det kommer förhoppningsvis också att trilla upp en del bildbevis.

Nu sitter jag hur som helst på tåget ner mot Uppsala, resans första anhalt. Samtidigt försöker jag, Fredrik och Adam (mina rese-buddies) att genomföra en online check in. En uppgift som visat sig vara inte helt trivial.

De senaste dagarna har varit väldigt hektiska med packning och förberedelser i kvadrat. I lördags hade vi en heldundrande avskedsfest i vår sommarstuga, stort tack till alla närvarande som gjorde kvällen oförglömlig. Eftersom jag är så grym på att vara ute i god tid (eller?) så inhandlade jag faktiskt mina resväskor redan i måndags. Själva packningen blev klar idag och då hade jag till och med ett par timmar till godo. För alla som undrar hur man packar för en 9 månaders tripp så kommer svaret nedan. Jag tog bara med mig det nödvändigaste såsom kalsonger (3 par), osthyvel och kostym.



Imorgon kl 9 går flyget från Arlanda och om inget oförutsett inträffar ska jag vara framme på Vancouver International Airport vid 23:30 svensk tid natten mellan torsdag och fredag. Tidsskillnaden är 9h så klockan kommer att vara 14:30 i Vancouver.

Stay tuned...

Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas att flygresan går bra och att du står ut med träsmaken:)

2009-08-19 @ 23:20:22
URL: http://fjolltrasket.blogg.se/
Postat av: Jonas

Nice Cookie! Känns tryggt att man kan följa dig på nära håll.

2009-08-20 @ 06:22:13
URL: http://schodda.webblogg.se/
Postat av: eben

3par kallingar det var ju två par för mkt.. GL

2009-08-20 @ 09:28:25
Postat av: Ann-Mari

2009-08-20 @ 11:53:52
Postat av: amo

Hehe! Hittade bloggen iaf.

Hoppas flygresan går smidigt!

2009-08-20 @ 11:55:28
Postat av: Kristoffer Darj

Ska hålla en tumme.

2009-08-20 @ 11:55:48
URL: http://matango.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0