Vikingafest

Äntligen fredag! Det finns en norsk förening här på UBC och ikväll anordnar de ett vikingaparty. Det vore nesligt att inte förgylla festen med min vikinganärvaro så givetvis ska jag dit. Tyvärr verkar det som om jag lämnat svärd och övrig utrustning hemma i den karga norden. Det går nog bra ändå.


Sa jag förresten att det är fredag. Imorgon kommer mamma och Gunnel på besök. Tror detta blir en toppenhelg.

Whistlerpremiär!

Äntligen! I Lördags ringde alarmet kl 05:00 och klockan 05:50 packade sig ett tiotal förväntansfulla ungdomar(?) in två hyrbilar för att säsongspremiära i Whistler. Väl framme möttes sällskapet av en ringlande kö, det var minsann fler som tänkt köra säsongsdebut. Eftersom jag lämnat mina gamla pjäxor hemma i Sverige var jag tvungen att gå på pjäxjakt innan jag kunde ge mig på köandet. Utan att tråka ut er med detaljer kan jag berätta att pjäxjakten gick bra och att jag och Sara-Maria (som hyrde skidor) snart kunde ansluta till de övriga uppe på berget. ÄNTLIGEN! Kan också berätta att det snöat över en meter sedan dessa bilder togs... fniss!





Det har varit hektiskt i skolan ett tag och det var skönt att få koppla av med lite skidåkning. Jag har kört på ganska hårt denna vecka och nu verkar det som om jag inte har så fasligt mycket kvar i pluggväg. Mina midterms har gått så pass bra att jag redan innan sluttentan klarat en kurs och i en annan kurs behöver jag endast 13% på tentan. Sweet!

Även dodgeballen har gått bra på sistone. I går spelade vi sista matchen innan slutspelet och passande nog mötte vi våra ärkerivaler He-Man Woman Haters som vi tidigare förlorat mot. Det skulle emellertid visa sig att Team Swedespots lärt sig av sina misstag. Kvinnohatarna fick se sig slagna och förnedrade vilket är extra roligt med tanke på att vi har en uppsättning brudar i laget. Score Swedespots vs. He-Man Woman Haters: 3 - 0. Boyah!

Whistler på lördag

På lördag ska jag äntligen få dra på mig skidorna igen. Åååh!


Appropå ingenting särskilt så kan jag förtälja att korvarna här kommer inpackade i plast. Då menar jag inte att man har korven i plastförpackningar utan att varje enskild liten korvstump ligger inpackad i ett litet åtsmitande plastfodral, tänk kondom.



Som ni kan se har jag dragit upp tempot på bloggandet igen. Det har delvis med det faktum att jag egentligen borde skriva en 15 sidors rapport om klimatförordningar.

Snö!

Det har dumpat rejält i Whistler under november månad. Så pass mycket att de öppnar redan till helgen. Gissa vem som just blev övermotiverad att skriva klart sitt arbete tills på fredag?



Nästa helg kommer min mor och min moster på besök. Det ska bli fantastiskt roligt att se dem!


I övrigt har jag inte så väldans mycket att rapportera för tillfället. Mina midterms är avklarade och jag måste faktiskt tillstå att vi har ett ganska så bra system i Sverige där vi oftast har tid att tänka under tentorna. Här är det mer åt skriv-så-mycket-du-hinner-av-det-du-kan-eller-det-första-du-kommer-att-tänka-på hållet.


RSS 2.0