Surf i Tofino och klättring av berg

Det var tänkt att det skulle komma en uppdatering bra mycket tidigare än såhär men jag har haft lite datorstrul. Som tur var löste det sig efter en ominstallation av Windows. Hur som helst har jag massor att rapportera men för att detta inlägg ska vara läsbart ska jag försöka att hålla mig lite kortfattad.

I måndags var vi en bit norr om Vancouver och besökte först Capcilano Suspension Bridge som var en lång och hög hängbro över en bäckravin. Eftersom inträdet var $25 så förväntade man sig något riktigt spektakulärt. Visst var det ganska häftigt men inte 25 dollar-häftigt. Något som däremot var riktigt fräsigt var nästa ställe vi besökte samma dag nämligen 1200 meter höga Grouse Mountain. Det gick en gondolbana upp till toppen men det var ingenting för oss 5 topptränade svenska vikingar. Givetvis valde vi att traska upp istället, och vilken promenad det blev. Höjdskillnaden var 850m i höjdled utspritt över en 3km lång slinga, detta innebär en genomsnittlig lutning på ca 16,5 grader. Det utsöndrades väldiga mängder testosteronfyllt svett kan jag lova. Väl uppe möttes vi av en grymt mäktig utsikt över Vancouver.

Jocke blir rädd

I tisdags provade vi på shoppinglivet i Vancouver då vi besökte Metrotown, en galleria med bl a 450 butiker och ett biokomplex med 19 salonger. Buisiness as usual i nordamerika. Jag tog på mig spenderarbyxorna och köpte ett par skosnören i en $1-affär, har nyss fått lön så det var inga konstigheter! I onsdags blev det ännu en stekig dag på stranden med en hel del beachvolley.



Och nu till de fräsigaste. I torsdags bordade vi en Grayhoud-buss mot Tofino Bay. Eftersom Vancouver Island är snäppet större än Alnö (den är ungefär lika stor som Danmark) tog resan rätt lång tid. Omkring 7 timmar närmare bestämt. Den innefattade en färjetur och massor av mäktigt sceneri. Väl framme visade det sig att vandrarhemmet hade en grill (sweet!!) så vi fräste på några burgare som intogs under andakt. I dag köpte vi en tretimmars surflektion, herrejisses vad roligt det var. Bästa grejen jag gjort här hittills och då har jag gjort många grymma grejer!!! Surfet gick grymt bra för för oss alla fyra (jag, Fredrik, Anders och Adam). Innan våra tre timmar var vi ganska sturska och fullt inställda på att hyra brädor för resten av dagen. Så här i efterhand kan jag berätta att det var smart att inte göra det, fy bubblan vad jobbigt det var. Det är ett gäng rejält möra grabbar som sitter här kan jag lova. Imorgon tänkte vi hyra i 6h och förhoppningsvis kan vi behålla dagens utvecklingskurva och kanske kliva på ännu större vågor.



Mer bilder finns i Picasa-albumet, det går bannemig för segt att ladda upp just nu. Mer surf imorgon och på söndag återvänder jag till Vancouver och flyttar in i mitt, förhoppningsvis, fina rum.

Kommentarer
Postat av: amo

Coola bilder!

Som sagt jobbigt, men riktigt kul!

Ni verkar vara naturbegåvningar hela högen:)

2009-08-29 @ 10:39:14
Postat av: Kristoffer Darj

Häftigt. Tur du hade råd med skosnören efter hängbron.

2009-08-30 @ 17:42:30
URL: http://matango.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0