Whistlerpremiär!

Äntligen! I Lördags ringde alarmet kl 05:00 och klockan 05:50 packade sig ett tiotal förväntansfulla ungdomar(?) in två hyrbilar för att säsongspremiära i Whistler. Väl framme möttes sällskapet av en ringlande kö, det var minsann fler som tänkt köra säsongsdebut. Eftersom jag lämnat mina gamla pjäxor hemma i Sverige var jag tvungen att gå på pjäxjakt innan jag kunde ge mig på köandet. Utan att tråka ut er med detaljer kan jag berätta att pjäxjakten gick bra och att jag och Sara-Maria (som hyrde skidor) snart kunde ansluta till de övriga uppe på berget. ÄNTLIGEN! Kan också berätta att det snöat över en meter sedan dessa bilder togs... fniss!





Det har varit hektiskt i skolan ett tag och det var skönt att få koppla av med lite skidåkning. Jag har kört på ganska hårt denna vecka och nu verkar det som om jag inte har så fasligt mycket kvar i pluggväg. Mina midterms har gått så pass bra att jag redan innan sluttentan klarat en kurs och i en annan kurs behöver jag endast 13% på tentan. Sweet!

Även dodgeballen har gått bra på sistone. I går spelade vi sista matchen innan slutspelet och passande nog mötte vi våra ärkerivaler He-Man Woman Haters som vi tidigare förlorat mot. Det skulle emellertid visa sig att Team Swedespots lärt sig av sina misstag. Kvinnohatarna fick se sig slagna och förnedrade vilket är extra roligt med tanke på att vi har en uppsättning brudar i laget. Score Swedespots vs. He-Man Woman Haters: 3 - 0. Boyah!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ser jäkligt fint ut! Den där snödosen var du värd. Min son!

2009-11-19 @ 11:23:49
URL: http://schodda.webblogg.se/
Postat av: Faster Ewa

Läser med STORT nöje din blogg och är jätteavis betr skidåkningen!! - Bra att ni slog kvinnohatarna oxå! Stor kram från faster.

2009-11-19 @ 16:43:39
Postat av: Mats

Tack, tack. Kram på er också!

2009-11-19 @ 16:58:26
URL: http://crona.webblogg.se/
Postat av: amo

Det verkar som om det går bra nu:D

Jag vill också ha snö och inte 10 plus grader!!!

2009-11-20 @ 11:06:26
URL: http://rotan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0