Dodgeball-premiär och Thanksgiving

Förra tisdagen spelade Team Swedespots sina två första matcher i universitets dodgeball-serie. Innan jag avslöjar resultaten tänkte jag köra en snabb genomgång av reglerna. Sporten påminner en del om den spökboll som spelas i gymnastiksalar runt om i Sverige. De två lagen ställer upp på varsin sida om spelplanen och huvudkonceptet är att man ska bränna ut sina motståndare genom att kasta bollar på dem. Omkring 8 bollar används. Blir en spelare träffad innan bollen studsat i marken är denne ute och får gå och sätta sig bredvid planen, hade spelaren istället lyckats fånga bollen hade istället spelaren i motståndarlaget som kastat bollen blivit bränd. Tar man lyra får dessutom en av det egna lagets brända spelare komma tillbaks in i spel. En match spelas i bäst av 5st femminutersperioder. Så funkar det alltså. Nu åter till resultaten. I första matchen mötte vi de ökända LA Dodgers som dock inte duckade lika bra som deras namn antyder. Slutresultatet: 3-0 till Team Swedespots och en drömstart i ligan. I nästa match stod de än mer ökända He-Man Women Haters för motståndet. Kvinnohatarna tog snabbt en ledning med 2-0 och det såg verkligen mörkt ut för ert favoritlag. Moralen är emellertid det sista som överger Swedespots så vi kämpade oss tillbaks i matchen och utjämnade till 2-2 vilket medförde att matchen gick till sudden death. Detta hade kunnat blivit den episka upphämtningen som man berättar om för barnbarnen. Tyvärr blev en av de våra träffad först (läs Erik) och matchen slutade i He-Man Woman Haters favör. Denna tisdagen spelade vi vår tredje match men den vill jag inte prata om.



Det har också varit Thanksgiving-helg i Kanada. Eftersom att Kanada inte är USA och eftersom Kanadensare säkert har andra saker att vara tacksamma över så firas helgen vid en annan tidpunkt än i USA. Jag för min del kände mig väldigt glad och tacksam eftersom jag nyligen nåtts av beskedet om Lars Lagerbäcks avgång. Vårt utbytesstudentgäng anordnade med hjälp av en inhyrd kanadick i måndags en riktigt tacksägelsemiddag. Det bjöds givetvis på kalkon men även andra anrättningar som jag kan tänka mig inte är så typiska för Thanksgiving-bordet. Hur autentiskt tror ni t.ex. att potatismos eller ägghalvor med majonäs och räkor är?





Jag har midterm idag, måste kila!

Kommentarer
Postat av: amo

Go Swedespots go!!!



Förresten, Mats!

Nu när du varit borta typ jättelänge, finns det något som du börjat sakna från Svealand?

2009-10-15 @ 19:15:23
URL: http://rotan.nu
Postat av: Anonym

Håller med amo, vi ska med spänning följa Swedespots!!



Från AMOs familj i ett snöigt men Härligt Härjedalen

2009-10-15 @ 20:24:07
Postat av: Mats

Amo: Jag saknar familjen och vännerna såklart. Har svårt att komma på något annat förutom riktiga smörgåspålägg kanske. Jag tog med osthyvel men det är svårt att hitta vettig ost att hyvla på.

2009-10-15 @ 20:53:18
URL: http://crona.webblogg.se/
Postat av: lippe

Tror faktiskt att potatismos är en vanlig företeelse på tacksägelsemiddagen! http://en.wikipedia.org/wiki/Thanksgiving_dinner#Side_dishes

2009-10-16 @ 03:12:33
URL: http://www.elvisp.se
Postat av: Mats

Lippe: Förlåt då mr. knowitall :C

2009-10-17 @ 02:30:21
URL: http://crona.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0