Seattle

I fredags styrdes kosan söderut mot staden Seattle i USA möjligheternas land. Resan tog ca fyra timmar med buss och var ganska innehållslös förutom ett lite småpirrigt besök hos farbror gränspolis. Det visade sig som tur var inte vara lika petigt som jag har hört att det kan vara. De nöjde sig med att ställa några frågor, titta igenom väskor och ta en uppsättning fingeravtryck.

Lördagen spenderades i ett väl tilltaget köpcentrum. Resan dit genomfördes med buss. Inköparna på Seattles kolletivtrafikavdelning verkar emellertid ha missuppfattat konceptet rälsbuss, se  bild nedan. Jag vill inte påstå att jag hade en shoppingspree men jag lyckades ändå bättre än vad jag brukar när jag ska shoppa (första shoppingrundan i Vancouver köpte jag ett par skosnören för $1)... Denna gång blev det en jacka, två par t-shirts och 6(!) par boxer-kalsonger. Eftersom jag inte vill att detta ska urarta till en ren modeblogg avstår jag från att publicera bilder på inköpen. Vi hann också med en sväng till downtown i Seattle där det inhandlades matchdräkter till vårt nystartade dodgeball-lag 'The Swedespots' som för övrigt spelar sin första match imorgon. Se gärna lagfoto nedan.



Vi hade med oss två födelsedagsbarn på resan, grattis Erik och Johanna, och hade därför ett födelsedagskalas med efterföljande utgång. På söndagen var jag turist och är man turist i Seattle så besöker man The Space Needle. Så sagt och gjort:




Jag hann dessvärre inte hälsa på några av släktingarna i Seattle denna gång men förhoppningsvis besöker jag dem på Thanksgiving.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej käre brorson!

Jag/vi läser med stort nöje dina "inlägg". Jättekul att du har det kul! Fortsätt med det! I Knivsta var det -4 grader i morse så LITET av solgasset bör du nog uppskatta.

Stor kram från Faster Yster och Harry

2009-10-06 @ 11:43:36
Postat av: Gunnel C

hejsan! Nu smider jag vilka planer med din mamma om att hon och jag ska fara iväg till Canada, vänta så får du se !

kram

Gunnel

PS hästen Akjas Funnymaker sprang fint i Frankrike i söndags så de uppfödarslantarna (19 tkr) ska finansiera våran resa, om jag får bestämma.

DS en till kram

2009-10-14 @ 21:27:07
URL: http://www.akjas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0