Inflyttning och första dagarna på UBC

Har inte skrivit något på ett tag och ber ödmjukt om ursäkt för detta, tiden har helt enkelt inte räckt till. Efter en svettig hemfärd från Tofino där jag satt på solsidan i en dåligt ventilerad Greyhound-buss är jag nu Vancouver-bo på riktigt. Mats Crona residerar numer i rum 2 i 2662 Fairview Crescent. Jag hade tänkt knäppa lite bilder på mitt fräscha crib men känner mig inte särskilt motvierad till detta just nu, den som väntar på något gott...

Det visade sig att köket var helt tomt på köksprylar och eftersom jag är utan lägenhetskamrater fram till 5 sep var jag tvungen att skaffa mig en egen uppsättning. Tur då att Vancouver har två st IKEA-butiker! Så härom dagen begav sig Team Sweden till IKEA som såklart låg på Sweden Way. Givetvis åts det köttbullar med gräddsås. Det var dock lite surrealistiskt att bli serverad köttbullar av kineser som uppenbarligen hade väldigt dålig koll på hur denna eminenta rätt skulle serveras. Två pyttesmå potatisar och en miniklick lingonsylt till femton bullar är inte okej!



Eftersom inte skolan börjat än har det varit rätt slappa dagar där jag ändå försökt göra lite vettiga saker såsom fixa med mina kursregistreringar och så vidare. Börjar få rätt bra ordning på kurserna nu. I förrgår blev det volleybollspel på nudiststranden och denna gång hade jag mer tur med nudisterna. Det var ett gäng äldre herrar som hängde(!) där och bland annat utförde en del nakenkroppsarbete då de fick för sig att en jättestor stock skulle flyttas.

Igår var det tänkt att en billig bättre begagnad hoj skulle inhandlas. Tyvärr hittade vi bara affärer där skitcyklar såldes till skitpriser så cykelköpet får vänta. Däremot impulsköpte jag ett tennisracket och de två sista dagarna har jag spelat lika mycket tennis som jag gjort i hela mitt tidigare liv (2 ggr). Jag har också hunnit med att arrangera ett riktigt trevligt samkväm i min lägenhetsgrannefria lägenhet.



Idag började GALA som är en form av nollning/mottagning för nya studenter på UBC. Mer om detta senare.

Kommentarer
Postat av: eben

haha bra skrivet!

2009-09-04 @ 10:04:52
Postat av: Gunnel C

hej Mats, fick din adress idag, har läst dina intryck -

verkar helt ok att Crona has gone to Canada.

Töva var fint idag, gjorde en långprommis med tre långsvansar, fikade med Bolle och cyklisten.

kram

moster G

2009-09-06 @ 21:05:44
URL: http://www.akjas.se
Postat av: riddarns

Hallå!

Lever du? eller har de inget internet i Kanada?

2009-09-15 @ 16:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0