Nysurfad!

Back from my weekend of awesomeness!!

Om någon missat det har jag återigen spenderat helgen surfandes och campandes i Tofino. Denna gång genomfördes resan i regi av UBC Surf Club. Om folk åker någonstans i nordamerika så tar de bilen. Alltså åkte vi bil. Jag åkte med en brittisk kille vid namn Tommy som arbetade som gruvingenjör i Vancouver och mest hängde med för att vara chaufför och för att överraska sin flickvän som var på kurs ute på Vancouver Island. Övriga passagerare var Lina från Lund och Connor från Östra Kanada. Det mest anmärkningsvärda med själva resan var den fantastiska vyn från färjan.


Väl framme i Tofino möttes vi av ett härligt uppfriskanda spöregn som dock gav med sig under natten. Uppförandet av tälten i kolmörker och regn var emellertid inte helt trivialt kan jag meddela. Efter frukost, brädhyrning och en felkörning på omkring 3 mil stod vi tillslut på stranden peppade till tusen! Eftersom det gick så bra förra/första gången jag surfade hade jag bytt ner mig en brädstorlek. Det visade sig att denna bräda inte var lika lätt att bestiga som pråmen jag hyrde första gången. Efter ett antal vurpor lyckades jag till slut stå på några riktigt sjyssta vågor. Vilken känsla. Awesome! På lördag kväll hade vi sedan ett trevligt samkväm med hamburger- och korvgrillning. Umgänget var alldeles eminent med massor av sköna människor. Kvällen avslutades sedan nere på stranden där den fantastiska stjärnhimlen samt ett par eldkonstnärer beskådades.



Vi hann även med att surfa flera timmar på söndagen innan det var dags för hamfärd. Det var mycket folk som skulle lämna Vancouver Island så vi fick vänta på färjan i flera timmar. Tiden där fördrevs bland annat med korvgrillning på parkeringen. Det var en extremt trött och extremt lycklig Mats som trillade i säng efter 1 på natten.




Kommentarer
Postat av: lippe

Och röstmeddelandet jag hade fått från dig och Maria på lördagskvällen vittnade om att ni även tog en och annan iskall!

2009-09-22 @ 06:44:46
URL: http://www.elvisp.se
Postat av: Crona

haha, det kom inte från min telefon iaf. Min teori är att hon ringde upp dig från sin ficka :)

2009-09-22 @ 07:46:37
Postat av: amo

Verkar betydligt trevligare än höstrusket som har satt igång idag i Uppsala...

Igår var jag, Emsan, riddarn, Kalle, Kristoffer och Martin på V-dala, för ännu en hej-på-ett-tag-middag då Martin åker till England idag. Mkt trevligt och trevliga människor såklart!

Funderar starkt på att starta en, vi som är kvar i Uppsala-blogg... Vad tror du?

Tata!

2009-09-22 @ 15:49:17
Postat av: karin

raggadish amo! starta bloggen snarast... ;-)



mats du verkar ha det helt grymt. keep surfin! :-D

2009-09-23 @ 08:22:27
Postat av: Crona

Yes! Bramo!

2009-09-25 @ 23:44:06
URL: http://crona.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0