Skolstart, kurser och sommarväder

Förlåt!
Jag har haft hemskt mycket att göra och bloggandet har tyvärr blivit rejält försummat.

Nu har hur som haver skolan äntligen(?) börjat. Jag har blivit tvungen att revidera mina ursprungliga kursval ett par gånger om. Först var det bland annat tänkt att jag skulle läsa en kurs i den ädla läran om elektomagnetism. Tyvärr visade sig kursen vara lite väl teoretisk för mig. Föreläsningarna hölls dessutom på engelsk-ryska vilket inte riktigt är min kopp av te. Även HVAC-kursen (heating, venting and ac) som jag tar hålls på bruten engelska. Den verkar dock vara på lagom nivå och dessutom riktigt rolig så den är en keeper.

De kurser som jag är registrerad på nu och som jag förhoppningsvis kommer att behålla under resten av terminen är: HVAC, Environmental Science, Critical and Logical Thinking (en förstaårs filosofikurs) och Social Interaction (en andraårs sociologikurs). Upplägget här är verkligen annorlunda jämfört med det som jag läst tidigare hemma i Sverige. Det är mycket mer fortlöpande arbete med assignments till höger och vänster. I environmental-kursen ska vi tex som en del i examinationen lämna in anteckningar FÖRE varje sammankomst.

Men nu ska ni inte tro att jag bara varit i skolan sista tiden. Nej, nej! Det har nämligen varit en rejäl värmebölja i Vancouver vilket fick till följd att helgen spenderades på beachen. Har jag förresten nämnt att stranden nedanför campus är en nudiststrand (bildbevis nedan)? Jag har också hunnit med att spela en del tennis, köpa gymkort och simma några vändor i simhallen. Mitt mål är att bli undantaget som bekräftar regeln angående fetknoppar i Nordamerika!! Jag har också hunnit titta på VM-kval och skrika mig hes efter Zlatans galna sista minuten-mål.

Notera bakgrunden

Till helgen ska jag på en ny surf-tripp till Tofino. Denna gång i regi av UBC surf club. Vi ska bila dit och tälta på camping. Har stora förhoppningar på att det kommer bli en grym helg och att jag kommer att lära känna många sköna människor.


Kommentarer
Postat av: Paula

Tjenixen Kusin!

Verkar grymt kul där borta over seas! Är riktigt avis ;-)

Hoppas helgen blir kul!

Kram

2009-09-16 @ 08:06:36
Postat av: riddarns

Mats! är det du som ligger och solar magen i mitten av bilden?

2009-09-16 @ 16:36:07
Postat av: Crona

Det är mycket riktigt jag. Man får ta seden till Rom som det gamla ordspråket lyder.

2009-09-16 @ 16:57:35
URL: http://crona.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0