Besök

Om cirka 24 timmar anländer Anders, Lucas och Sara till Vancouver. Det ska verkligen bli roligt att se några ansikten hemifrån. Missförstå mig rätt, jag längtar absolut inte hem. Däremot har jag börjat sakna människorna hemmavid på allvar. Tur då att jag som det verkar kommer att få påhälsning med jämna mellanrum under vinter och vår.

Eftersom mina besökare kommer att vara jetlaggade i några dagar så blir det till att spendera första tiden här i Vancouver (jag har dessutom lite skolarbete att sköta). På söndag bär det av till Whistler. Jag hoppas innerligt att Whistler/Blackcomb visar sig från sin bästa sida och att mina tre brädåkande vänner får känna på en riktig puderdump.



Nästa torsdag ska vi tillbaks till Van och se på NHL-hockey. Canucks vs. Dallas Stars. Tyvärr avviker Sara för att åka till Washington (staden inte staten) och missar därmed hockeyn.

Efter detta är det tänkt att vi ska utforska vad landet i söder har att erbjuda i skidortsväg. Ansvaret för att planera den trippen har jag lämnat i Anders och Luckes trygga händer. Det ska bli spännande att se var vi tar vägen.

Slutligen tänkte jag att jag skulle utlova en kommande utvärdering av de kurser jag läst i höstas. Jag tänkte att det var en sjysst grej att göra för alla som läser(?) denna blogg och funderar på att kanske själva söka till UBC. Stay tuned! (fast inte för tuned, jag kan inte lova att den kommer jättesnart)

Kommentarer
Postat av: Ewa Byström

Kul att du har kommit igång (lite) med bloggandet igen. Har saknat det! Tänker på dig oftare än jag hör av mig. Stor kram från Faster Yster

2010-01-20 @ 09:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0